Den frågan är det meningen att Europas fondförsäkringsbolag ska ställa sig innan de marknadsför sina tjänster på fondförsäkringsmarknaden.
Detta enligt den nya metodologi som Eiopa publicerade i form av en 23-sidig skrift i förra veckan.
Den nya metodologin ska vara ett steg mot målet att konsumenterna ska få "valuta för pengarna" i de fondförsäkringsprodukter de köper. Tanken är att det ska bli möjligt att identifiera fondanknutna produkter som kan ge dåligt eller inget värde för pengarna.
Detta kräver enligt Eiopa noggrann övervakning från nationella myndigheter för att säkerställa att risker är tillräckligt identifierade, övervakade och mildrade.
För att åstadkomma detta krävs det enligt Eiopa att nationella behöriga myndigheter, tänk Finansinspektionen Konkurrens- eller Konsumentverket, noggrant övervakar fondförsäkringsmarknaden i sin tillsyn.
Metodologin ska följa en top-down process med tre lager av analys; en marknadsövergripande bedömning, en förbättrad produktanalys och en bedömning av processen för produktöversyn och produktstyrning (POG) och dokumentation. För varje lager anger metodiken olika verktyg och ger information om hur analysen ska utföras.
Även om syftet med metoden är att säkerställa ett minimigemensamt tillvägagångssätt för att ta itu med valuta för pengarna av nationella konkurrensmyndigheter, välkomnar och uppmuntrar Eiopa ytterligare åtgärder som tas av nationella konkurrensmyndigheter.
I den nya metodologin ska man, till exempel beakta att prissättningen överensstämmer med vad som är centralt för konsumenternas intressen, vilket bör tolkas som att billigt är bättre än dyrt.
Det är viktigt att kontrollera att "produktprissättningsprocessen är tillräckligt kundcentrerad, läser Pensionsnyheterna på sidan 20 i Eiopas dokument över den nya metodologin.
EIOPA kommer att fortsätta att ta itu med de framväxande riskerna och utmaningarna som påverkar vissa fondanknutna produkter, inklusive i ljuset av den nuvarande höga inflationen. Så småningom ska man även revidera metoden för att ytterligare återspegla erfarenheterna från tillsynen.