Bliwa utökar sitt erbjudande inom försäkring genom att lansera Behovsguiden är ett verktyg som möjliggör för kunderna att bedöma om de har rätt försäkringsskydd, oavsett om de är försäkrade hos Bliwa eller i något annat försäkringsbolag.
Att få en översikt över sina försäkringar och kunna matcha dem mot sitt behov, har länge varit en svår och tidigare helt manuell process. Vår teknik har gjort det möjligt för Bliwa att skapa Behovsguiden som utgår från kundens faktiska situation utan att kunden behöver leta upp informationen manuellt. Det ger inte bara konsumenten en bättre översikt över sina försäkringar utan bidrar även till att konsumenten kan fatta mer välgrundade beslut säger Martin Einemo, medgrundare och VD på Insurely.
Genom att erbjuda en användarvänlig metod för att bedöma täckning och försäkringsbehov, vill Bliwa skapa en ny standard för försäkringsbranschens interaktion med sina kunder.
"Som ett ömsesidigt bolag har vi ett ansvar mot våra kunder att se till att de har så bra möjligheter som möjligt att välja rätt försäkringsskydd. Vi har inget annat intresse än det. Behovsguiden är ett sätt att ta våra individkunder i handen och hjälpa dem på ett ännu bättre sätt än tidigare", säger Johan Gunnarson, vice VD på Bliwa.
Insurely erbjuder datadelning av försäkrings- och pensionsdata i realtid via API:er och användarvänliga lösningar för open insurance med syftet att göra försäkring mer tillgänglig och lättare att förstå.
Insurely grundades 2018 med visionen om att göra försäkring mer tillgänglig och enklare för alla att förstå, skriver Insurely i ett pressmeddelande idag.