I månadsskiftet augusti-september börjar Länsförsäkringar Södermanland använda LF Sörmland som nytt namn. Visuellt blir förändringen synlig när bolagets uppdaterade logotype syns på skyltar, på webben och i appen, samt i digitala kundbrev.
Det här är en del i den förändringsresa som pågår inom bolaget. Och snart kommer alla bolagen i federationen att göra samma resa men bara på ytan.
"Genom att förkorta Länsförsäkringar till LF och använda LF Sörmland som kommunikativt namn får vi ett namn och varumärke som redan idag kopplas till oss och som är bättre anpassat för en digital upplevelse. Förkortningen LF används av både kunder, media, branschen och våra medarbetare", säger Lena Högfeldt, vd på LF Sörmland.
Symbolen i Länsförsäkringars varumärke är orörd och namnen LF och Länsförsäkringar kommer båda att användas i kommunikationen. Det juridiska namnet för bolaget är fortsatt Länsförsäkringar Södermanland. Övergången till LF är gruppgemensamt inom Länsförsäkringar och sker successivt i de olika länsbolagen.