NYHETSARKIVET
20 feb 2024 16:40
Movestic låter pensionärer födas på BB
Pensionsbolaget Movestic lanserar en ny varumärkeskampanj på temat pånyttfödelse.(SIC!) Kampanjen bygger på den eufori och känsla av nystart som många känner när de trappar ner från arbetslivet och börjar ta ut pension.

Utgångspunkten är att Movestic i undersökningar noterat att tre av fyra nyblivna pensionärer är mer nöjda med livet efter att de gått i pension.

"Pensionsåldern blir alltmer individuell och det är viktigt för var och en att engagera sig, men det pratas ofta om pension på ett sätt som gör att det kan kännas tungt och svårt. Med vår kampanj vill vi förmedla den positiva känsla de nyblivna pensionärerna uttrycker, och på så sätt nå och inspirera fler till att se pensionen som en nystart att se fram emot", säger Helena Olsson, Chef för Kommunikation & Varumärke på Movestic i ett pressmeddelande.

Kampanjen innehåller visuell kommunikation (bilder från en förlossningsklinik, reds. anm.)och insikter om hur pensionärerna ser på sina liv. Kampanjen kommer att gå under våren och bland annat synas i TV, dagspress, sociala medier, samt utomhus, meddelar Movestic.

Pensionsnyheterna i Sverige AB
Rapsgatan 1
118 61 Stockholm
info@pensionsnyheterna.se
www.pensionsnyheterna.se
Orgnr: 559339-5907