AMF vill hylla sina kunder, som är 4,2 miljoner privata arbetare, i en ny reklamkampanj. AMF har filmat vanliga arbetare i sina olika arbetssituationer på bland annat stålverk, i hamnen och i skogen.
På AMF är vi stolta över att som förvalsbolag inom Avtalspension SAF-LO ansvara för tjänstepensionen åt mer än fyra miljoner privatanställda arbetare. I vår nya kampanj vill vi hylla de insatser som våra sparare gör för att få Sverige att bli ett bättre och mer välfungerande land, och berätta att vi tycker att de förtjänar en så bra tjänstepension som möjligt. En stor skillnad mot våra tidigare kampanjer är att det inte är några skådespelare med i reklamen, utan riktiga människor som syns i sina yrkesroller på sina arbetsplatser. Det är viktigt att det blir och känns trovärdigt, säger Jelena Mirkovic, marknadschef på AMF i ett pressmeddelande.
Reklamen som är framtagen tillsammans med kreatörerna Anna Qvannerstedt och Staffan Lamm vill förmedla känslan av yrkesstolthet och arbetsglädje. Kampanjen visas i tv, utomhus och digitalt från början av mars.