NYHETSARKIVET
14 apr 2008 15:28
Moderna Försäkringar får bra betyg för kundservice
Mätningen "Bright Index Contact Center Benchmark" genomfördes under år 2007 av det oberoende undersökningsföretaget Bright som sedan starten år 2000 genomfört över 700 benchmarkundersökningar i Norden och Storbritannien.

I mätningen ställs Moderna Försäkringar mot sju andra försäkringsbolag. Man mäter både "hårda" nyckeltal som till exempel effektivitet och bemanning samt mjukare parametrar som bemötande och produktkunskap. Moderna Försäkringars kundservice uppvisar bättre nyckeltal än branschgenomsnittet på de flesta parametrar. Till exempel när det gäller snittväntetid i telefon och via e-post, uppklaringsprocent, alltså hur många kundärenden som klaras upp vid första kontakten, samt antal samtal och e-post som besvaras per agent och dag.

"Eftersom de flesta av våra försäkringar säljs under våra samarbetspartners varumärken uppfattas vår kundservice ofta som en förlängning av deras kund- eller medlemstjänst", säger Peter Lundmark, försäljningschef på affärsområde Konsument, Moderna Försäkringar i ett pressmeddelande idag.

Pensionsnyheterna i Sverige AB
Rapsgatan 1
118 61 Stockholm
info@pensionsnyheterna.se
www.pensionsnyheterna.se
Orgnr: 559339-5907