NYHETSARKIVET
7 apr 2014 12:02
1 miljon påloggningar på Minpension.se under mars
Kampanjen ”Prognos till alla” verkar ge resultat, och då inte minst att Pensionsmyndigheten skickat med personliga koder till Minpension.se i de orange kuvert som distribuerats under mars.

Resultatet hittills är mer än en miljon påloggningar under mars och strax över 100 000 nya användare under kampanjen än så länge.

- Det har varit den bästa aktiviteten vi haft sedan vi drog igång 2004, säger Anders Lundström, vd för Minpension.se, till Pensionsnyheterna.

Parallellt med Pensionsmyndighetens utskick har man också genomfört olika former av marknadsföring. Men kampanjen tar inte slut nu utan tanken är att man ska arbeta aktivt med öka antalet personer som gör pensionsprognoser på Minpension.se kontinuerligt fram till 2017.

- Marknadsaktiviteterna ska ju hålla på i tre år till, så vi ska utvärdera det här och se vilka kanaler som har gett bäst effekt och vad man kan göra för att förbättra kommunikationen, säger Anders Lundström.

Inte minst handlar det om att bygga upp varumärket Minpension.se.

- Vissa har väldigt bra kännedom om oss medan vi är helt okända för många andra. Det är något vi kommer att få arbeta vidare med.
Pensionsnyheterna i Sverige AB
Rapsgatan 1
118 61 Stockholm
info@pensionsnyheterna.se
www.pensionsnyheterna.se
Orgnr: 559339-5907