NYHETSARKIVET
5 mar 2015 11:56
De flesta missnöjda med sina försäkringsbolag
Antalet försäkringskunder i Sverige som upplever kontakten med försäkringsbolagen som positiv har minskat under 2014 trots en stark ökning föregående år. Det visar World Insurance Report som Capgemini presenterar i dag.

Missnöjet är störst bland de i åldern 18 till 34 år. Sverige rankas som ett av länderna med lägst andel nöjda kunder i en global jämförelse och hamnar på plats 23 av 30 rankade länder.

World Insurance Report 2015 Customer Experience Index visar att endast 22,8 procent av de svenska försäkringskunderna är nöjda med kontakten med sin försäkringsgivare. Det är en minskning med 3,1 procentenheter jämfört med föregående år. 2013 ökade istället antalet kunder med positiva kundupplevelser med 9 procentenheter.

Även globalt är kundnöjdheten låg och har minskat under 2014 till 28,9 procent, jämfört med 32,6 procent år 2013.
Pensionsnyheterna i Sverige AB
Rapsgatan 1
118 61 Stockholm
info@pensionsnyheterna.se
www.pensionsnyheterna.se
Orgnr: 559339-5907