Lifeplan, som är en digital rådgivningstjänst för tjänstepensioner, får nu 2 500 nya individer till sin tjänst när Swedavia ansluter sig. Och totalt ger idag Lifeplan löpande råd till över 100 000 individer.
Lifeplan är en del av Benify som i sin tur är en förmånsportal för medarbetare och arbetsgivare. Swedavia har sedan länge varit en kund hos Benify men är nu alltså även ansluten till rådgivningstjänsten Lifeplan, som helt finansieras av de avgifter som arbetsgivarna betalar.
- Vi ser ett stort intresse för våran rådgivningstjänst då en oberoende part i frågan om tjänstepensioner är något som företagen efterfrågar. Benify har nästan 500 000 anställda anslutna och en femtedel av dom har valt att använda våran tjänst Lifeplan, säger Leo Heijbel, Marknadschef Lifeplan & Benify, till Pensionsnyheterna.
Leo Heijbel meddelar att Benify är ett välanvänt verktyg där den genomsnittliga användaren loggar in på sin sida mellan 10 och 20 gånger per år ett betydligt större intresse för förmåner i stort alltså, än vad vi vanligtvis ser gällande den framtida pensionen.
I vilken utsträckning den anslutne till Lifeplan faktiskt flyttar sin tjänstepension till följd av de råd hen får, har Leo Heijbel inga siffror på.