Avanza har Sveriges nöjdaste kunder i sparande för åttonde året i rad, enligt den senaste undersökningen gjord av Svenskt Kvalitetsindex (SKI).
SKI mäter kundernas nöjdhet och lojalitet till bankerna och som bakgrund mäts image, förväntningar, produktkvalitet, servicekvalitet och prisvärdhet.
"Våra medarbetare har gjort ett fantastiskt arbete under året och vi har lanserat flera lösningar med ambitionen att våra kunder ska få ut mer av sitt sparande. Vi erbjuder bland annat Sveriges billigaste bolån (jämfört med publicerade genomsnittsräntor med 3 mån bindningstid hos Nordea, Handelsbanken, Swedbank, SEB, Länsförsäkringar och SBAB per 171031, förf. anm.), enkla beslutsstöd i form av Aktiegeneratorn och Avanza Auto, samt utvidgad digital handel i europeiska aktier. Vi har fått en fantastiskt fin uppskattning från våra kunder och vi lovar att göra vårt bästa för att fortsätta att utvecklas i takt med deras förväntningar", säger vd Rickard Josefson i en kommentar.