Från och med idag byter SH Pension färg och form. En ny design ska förekomma i all kundkommunikation och en ny webbsida har byggts från grunden.
En satsning på marknads- och kommunikationsfrågor är anledningen.
"Vi vill utveckla och modernisera kundupplevelsen både på vår hemsida och kundwebb, men också när vi kommunicerar med våra kunder genom klassiska utskick med posten", säger Elisabeth Persson, chef för affärsstöd, som initierade projektet hösten 2018.
Ett stort varumärkesarbete påbörjades då där både utveckling av en ny hemsida och uppdatering av SH Pensions visuella uttryck genomfördes.
"Vi kommer att fortsätta utveckla vår kommunikation med försäkringstagarna, framförallt med fokus på den digitala kommunikationen. Förhoppningen är t.ex. att kunderna på ett enkelt och säkert sätt ska kunna rapportera ändringar via webben i framtiden", avslutar Lena Schelin, tillförordnad vd vid SH Pension.
SH Pension är en medlemsägd pensionskassa som är specialiserad på företag, företagare och anställda inom handeln.