Svenska försäkringsförmedlares förening har utsett 2019 års förmedlardisk för både liv- och sakområdet.
Föreningen utser varje år vilka av Sveriges försäkringsbolag enligt dess medlemmar är bäst på att leverera bra kundservice via sina förmedlardiskar eller motsvarande förmedlarkontaktpunkt.
Inom livområdet tar Euro Accident hem priset både hos förmedlarna och administratörerna.
"Gemensamt för både Sak och Liv är huruvida de upplevs som enkla att arbeta med vilket visar sig vara det absolut viktigaste för att bli årets förmedlardisk enligt våra medlemmar. Inom begreppet enkelhet ryms flera olika parametrar. Det kan exempelvis handla om hur enkla produkterna är att använda och förstå, hur tillgängliga man är som förmedlardisk eller vilket engagemang som finns samt hur lösningsorienterad man är. För att bli årets förmedlardisk krävs det dock att man ligger i toppskiktet inom alla områden vilket är viktigt för att bidra till en stabil och trovärdig förmedlarmarknad. Medlemmarnas röster visar, förutom att vara enkla att arbeta med, att produkthantering och prisvärdhet är viktiga para- metrar för Liv medan inom Sak är skadehantering och engagemang viktigast", skriver SFM om undersökningen som genomfördes i mars i år.