Skandia lanserar idag ett nytt webbaserat verktyg som ska förenkla företagens hantering av tjänstepensioner och försäkringar. Tjänsten heter Skandia Företag och är tänkt att ge en översikt med all information på en plats där kunden snabbt och enkelt kan ändra och administrera sina uppgifter.
"Den här lösningen kommer effektivisera arbetsdagen ute hos våra kunder och frigöra tid från tålamodsprövande administration, mejl och blanketter. Det är också ett stort framåt för Skandia som nu tar ett stort digitaliseringskliv", säger Lasse Ericsson, försäljningschef på Skandia.
Tjänsten är gratis och har tagits fram i samarbete med utvalda kunder till Skandia. Den information som ska samlas på en plats är allt från företagets senaste ärenden och fakturor, till en bra översikt över försäkringar och tjänstepensioner. Det blir också smidigare att ändra löner eller lägga till en nyanställd.
"Det här är ett viktigt steg för att förbättra den digitala kundupplevelsen. Kunden kan logga in på tjänsten när det passar och chatta direkt med vår kundservice vid behov. Detta är en tjänst som kombinerar digitalt och mänskligt på ett attraktivt sätt", säger Lasse Ericsson.