I somras tog det digitala tjänstepensionsbolaget Pensure in 5,6 miljoner kronor i en nyemission från de befintliga ägarna samt Wellstreet Venture Fund.
Kapitaltillskottet har använts till att bland annat rekrytera tre nya medarbetare och utveckla en ny hemsida, som lanserades den 2 november.
De nya medarbetarna är digitala marknadsföringsansvariga Christine Ådland Holmström, Jan Sjöberg som är teknologichef samt en av tre utvecklare som tillsammans med Pensure-grundaren Mikael Claesson skapade Moderna Försäkringar Liv (numera Movestic) och Anders Bougt som är ny key account manager.
Bolaget ska nu försöka ta nästa steg. De senaste två åren har den digitala plattformen utvecklats och bolaget har med kundernas synpunkter samt sin erfarenhet format erbjudandet och gränssnittet.
- Idén bakom Pensure är att vi vill erbjuda de anställda på små och medelstora företag pensioner till liknande prissättning som de riktigt stora företagen och premiecentralerna. För att möjliggöra detta har vi byggt en digital plattform där kundföretagen och deras anställda tecknar och administrerar sina tjänstepensioner helt digitalt. Vi erbjuder de anställda på dessa företag digital rådgivning och guidning, säger vd och grundare Mikael Claesson till Pensionsnyheterna.
Pensure erbjuder tjänstepensioner med rabatt på underliggande fonder och utan försäkringsavgifter. För att möjliggöra en helt digital lösning utan dessa försäkringsavgifter och med fondrabatt så betalar arbetsgivaren en månadsavgift för Pensures tjänst.
Enligt Claesson har Pensure idag ett par hundra företagskunder och har nu intensifierat sin marknadsföring.
- Vi ser en kraftig ökad efterfrågan från marknaden som uppskattar vår enkla tjänst och prissättning, säger han.
Det digitala bolaget startades av Claesson 2018. Samarbetspartner för tjänstepensionen är SPP.
Mikael Claesson har förutom en bakgrund som vd för Moderna Försäkringar Liv (Movestic) även ett förflutet som vd för SH Pension.